سامانه یار یک سامانه تقویمی

  • ۰
  • ۰

سال رومی یا اسکندری چه می باشد؟

سال رومی یا اسکندری نیز یکی دیگر از سال ها می باشد که مبدا آن روز دوشنبه سال 312 قبل از میلاد می باشد که این تاریخ مصادف با ابتدای سلطنت نیکانو، جانشین اسکندر بوده است. نامی که برای این سال انتخاب شده است به دلیل علمای اسکندریه می باشد که آن را پایه گذاری کرده اند. ماه های این سال عبارت است از کانون دوم (31 روز)، شباط (28 روز)، آذار (31 روز)، نیسان (30 روز)، ایاز (31 روز)، حزیران (30 روز)، تموز (31 روز)، آب (31 روز)، ‌ایلول (30 روز)‌، تشرین اول (31 روز)، تشرین دوم (30 روز) و کانون اول (31 روز). 

سال جلالی چیست؟

به سال جلالی در زمان های قدیم ملک شاهی یا سلجوقی نیز می گفتند که مبدا آن روز جمعه دهم ماه رمضان 471 هجری قمری مطابق با پانزدهم آذرماه 1295 رومی و سال 1078 میلادی است. 

وجود چندین نوع تقویم در ایران 

در تاریخ ایران چندین نوع تقویم وجود دارد که همین امر تبدیل به یکی از مهم ترین مسائل در مورد بررسی تاریخ های مربوط به ایران شده است. چون وجود چندین نوع تقویم تحقیق های تاریخی را بسیار مشکل کرده است. در حقیقت تبدیل هجری قمری، هجری شمسی، انواع میلادی یا شهریاری و ... برای یافتن یک زمان تاریخی برای محققین بسیار مشکل شده است. ایرانی ها در سال های بسیار دور هم با صورت های فلکی آشنا بودند و از این طریق زمان ها را متوجه می شدند اما آشنایی با صورت های فلکی کمی دشوار بود از این رو تقویم ها پدید آمدند.

در حقیقت کشور ایران به دلیل دارا بودن آب و هوای خوب و چهار فصلی اش توانسته تقویم هایی را تنظیم کند که در رویداد های کیهانی حداکثر انطباق را داشته باشد. این امر در نهایت منجر به ایجاد و بهره برداری از تقویم و نظام گاه شماری کاملا علمی شده بود که در اخر با ایجاد و تنظیم تقویم ایرانی به حداکثر دقت ممکن برای تطبیق تقویم قراردادی با تقویم طبیعی دست یافتند. 

اگه به دنبال اگاهی از دیگر تقویم آنلاین ها  یا تاریخ دقیق امروز و ... هستید کافیست وارد سایت یار شوید و نگرانی از بابت تاریخ و زمان نداشته باشید.

منبع: https://calendar.yar.cloud/date-converter/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی