سامانه یار یک سامانه تقویمی

۱۷ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

   در بخش اول 6 مورد از انواع مدل مصاحبه کاری و رزومه کاری، ساخت رزومه کاری با رزومه ساز، فرم استخدام و آگهی استخدام صحبت شد. در ادامه 9 مورد دیگر از انواع مصاحبه های کاری را معرفی می کنیم.

7. مصاحبه نمونه کار (پورتفولیو)
مصاحبه کاری نمونه کار، تنها برای حوزه های کاری خاص (مانند معماری، طراحی و گرافیک، عکاسی و غیره) کاربرد دارد؛ در یک مصاحبه کاری عادی هم، نمونه کار ارایه می شود، پس مصاحبه کاری نمونه کار چه معنایی دارد درست است که در مصاحبه های معمولی نیز شما نمونه کارهایتان را ارایه می دهید، اما در مصاحبه نمونه کار به تفصیل درباره هر نمونه کار بحث خواهد شد و درباره جزییات هر اثر از شما سوالات تخصصی خواهند پرسید . در واقع این نوع مصاحبه ها، حکم جلسه ارایه را دارد. پس حتماً روی مهارت های ارایه مطلب خود کار کنید و در ضمن مطمئن شوید آثاری که انتخاب کرده اید کارهای به روزی هستند و برای کارفرما جذاب باشند.

8. مصاحبه کاری پنل
این نوع مصاحبه کاری را نیز می توان در زمره مصاحبه های سنتی قرار داد. در این مصاحبه معمولاً سه نفر پشت یک میز نشسته و با شما مصاحبه می کنند. معمولاً در این جلسه یک مدیر ارشد، مدیر منابع انسانی و مدیر مستقیم شما حضور خواهند داشت. البته شاید از نظر شما این جلسات ترسناک و دلهره آور باشد، اما برعکس، مصاحبه چند نفره بسیار بهتر از مصاحبه تک نفر است. چون در این مصاحبه سه نفر با طرز تفکر و معیارهای متفاوت مقابل شما نشسته و ریسک شکست شما در مقایسه با مصاحبه یک نفره کاهش پیدا خواهد کرد؛ چون در مصاحبه تک نفره اگر مصاحبه کننده شما را تایید نکند، کار تمام است؛ اما در مصاحبه کاری گروهی ممکن است یک مدیر شما را نپسندد و دو مدیر دیگر شما را تایید کنند و به این ترتیب استخدام شوید همانطور که گفتیم سه مصاحبه کننده با طرز تفکر های متفاوت مقابل شما خواهند نشست، پس به اندازه کافی باید انعطاف پذیر باشید؛ چرا که هر یک از آن ها سوالات متفاوتی از شما خواهند پرسید. یک ترفند خوب این است که هنگام معرفی، نام مصاحبه کننده ها را در ذهن خود بسپارید و در طول مصاحبه آن ها را با نامشان مورد خطاب قرار دهید.

9. مصاحبه کاری گروهی
در مصاحبه کاری تک نفره شما توسط کارفرما مورد ارزیابی قرار می گیرید، اما در مصاحبه کاری گروهی جواب های شما و تمامی نقاط ضعف و قوتتان علاوه بر مصاحبه کننده ها، توسط رقبایتان نیز بررسی می شود. برای برخی از کارجویان این فشار مضاعف، اثر منفی داشته و در نقطه مقابل باعث تقویت برخی دیگر از کارجویان می شود. کلید کار این است که بدانید چه چیزی از شما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت: آیا شما برخورد دوستانه ای با دیگر کارجویان حاضر در مصاحبه دارید یا برخورد شما با آن ها تند است؟ آیا شما به راه حل های گروهی رغبت دارید یا روی نظر خود، پافشاری می کنید؟ آیا با نظر گروه همراه می شوید، حتی اگر مخالف نظر شما باشد؟

برای داشتن تقویم فارسی، فکس آنلاین، تبدیل تاریخ شمسی به میلادی php و ... کافیست وارد سایت یار شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید.

  • fatemeh akbari
  • ۰
  • ۰

به ندرت پیش می آید که مصاحبه کاری تجربه لذت بخش و رضایت بخشی باشد. استرس و اضطرابی که از لحظه ورود به شرکت دارید، فشار سوال و جواب های مصاحبه کننده و حتی نگرانی که برای جواب آن ها بعد از مصاحبه دارید، همه اینها طوری طراحی شده اند که شما را از منطقه امن خارج کنند. از آنجایی که تعداد متقاضیان فرم استخدام برای هر شغل روز به روز بیشتر می شود، شرکت ها نیز برای ارزیابی کارجویان از روش های متنوعی استفاده می کنند. در واقع دیگر روزهایی که در یک اتاق و توسط یک مصاحبه کننده ارزیابی و تعیین صلاحیت می شدند، گذشته است. در این مقاله می خواهیم برای شما جدیدترین روش های مصاحبه ای هر کارجو باید برای آمادگی داشته باشد را معرفی کنیم. فراموش نکنید که بعد از دیدن آگهی استخدام اگر رزومه آماده نداشتید می توانید از رزومه ساز استفاده نمایید.

1. مصاحبه کاری یک به یک

مصاحبه کاری یک به یک در واقع همان مصاحبه کاری معمولی است که می شناسید. یعنی یک شما در یک سوی میز نشسته و کارفرما نیز در سوی دیگر و به تنهایی با شما مصاحبه می کند و سوالات رایجی که از قبل آن ها را می دانید را می پرسد. این سبک مصاحبه خیلی خسته کننده است؛ مخصوصاً اگر مصاحبه کننده آدم سردی باشد. اما دیگر این روش منسوخ شده است؛ از آنجایی که شرکت ها به دنبال بررسی دسته زیادی از کارجویان هستند و همینطور رزومه کاری هایی که برای آن ها ارسال می شود، افزایش یافته، این روش به شدت زمانبر بوده و روند استخدام نیروها را فرسایشی و زمانبر می کند.

2. مصاحبه کاری ساختاری

مصاحبه کاری سنتی بهترین تعریف برای این نوع از مصاحبه های کاری است. این نوع مصاحبه کاری خیلی ترسناک نیست؛ فضای مصاحبه همچنان رسمی است وسوالات نیز خیلی پایه ای بوده و مسیر مشخصی را طی می کنند. شما این سبک مصاحبه ها را در شرکت هایی می بینید، که تجربه زیادی در استخدام و جذب نیرو ندارند. در چنین مصاحبه ها خیلی مودب و رسمی برخورد کنید و اصلاً تلاش نکنید که با مصاحبه کننده صمیمی شوید؛ در ضمن حتماً سر وقت در شرکت حاضر شوید.

3. مصاحبه های بدون ساختار

همان طوری که از اسمش پیداست یک مصاحبه بدون ساختار فضای آزادتری دارد و خیلی راحت تر می توانید در آن جلسه برخورد کنید. به جای پرسش سوالات خطی و مشخص، مصاحبه کننده ترجیح می دهد که شما بیشتر صحبت کنید و به شما بیشتر میدان دهد. این نوع مصاحبه ها معمولاً رسمیت کمتری دارند. البته مراقب باشید که فریب نخورید؛ برخی شرکت ها آگاهانه از این تاکتیک استفاده می کنند تا کارجو گارد خود را باز کند و کارفرما شخصیت او را خیلی بهتر و راحت در همان جلسه کاری بشناسد.

برای داشتن تقویم آنلاین، ارسال فکس آنلاین، نرم افزار دبیرخانه و ... کافیست وارد سایت یار شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب از یار کافیست اینجا کلیک کنید.

  • fatemeh akbari
  • ۰
  • ۰

زمانی که می خواهید کار پیدا کنید و دنبال آگهی استخدام، خیلی راحت در شکاف بین دو شغل قرار می گیرید؛ مخصوصاً اگر در زمینه کاریابی ضعیف عمل کنید. اما اگر این شکاف زمانی خیلی عمیق شود و به مدت طولانی بیکار باشید، آن موقع چه کار باید کنیم؟ فرقی نمی کند که بخاطر ادامه تحصیل، مهارت آموزی (برای تغییر حوزه کاری)، مراقبت از یکی از اعضای بیمار خانواده دچار گپ شغلی شده باشید؛ این زمان های بیکاری برای استخدام کنندگان کمی دور از انتظار است! در ادامه می خواهیم 12 ترفند برای پوشش این فواصل زمانی بعد دیدن اگهی استخدام و درخواست فرم استخدام را با یکدیگر بررسی کنیم:

1. بدانید که شما تنها نیستید.

اولین چیزی که باید بدانید این است که امروزه خلأ زمانی در سوابق کاری رایج شده است و درصد بالایی از نیروهای کار در مقطعی از زندگی شغلی خود بیکار بوده اند. این نکته را به خاطر بسپارید که شما اولین نفری نیستید که در دوران کاری خود، دچار بیکاری شده اید و سوابق شغلی رزومه کاری تان دچار فواصل زمانی خالی است! از رزومه ساز آنلاین می توانید برای ایجاد رزومه قوی استفاده نمایید.

2. آماده باشید.

ممکن است که کارفرما درباره خلأهای زمانی طولانی یا متناوب سوابق شغلی رزومه تان، بخواهد از شما سوال کند. اما این زمان های بیکاری، باعث توقف شما در مسیر کاریابی و استخدام نخواهد شد؛ اما مدیر شرکت از شما یک توضیح قانع کننده خواهد خواست! پس از قبل خودتان را برای این شرایط آماده کنید و یک توضیح صادقانه و قانع کننده برای مدیران شرکت ها آماده کنید.

3. صادق باشید.

از نظر کارفرمایان بهترین سیاست، داشتن صداقت است. فرقی نمی کند که چرا بیکار مانده اید، هر چقدر در توضیح آن شفاف تر باشید، شانس رسیدن تان به آن شغل بیشتر خواهد شد. البته مجبور نیستید که خیلی در جزییات مربوط به علل ترک کار خود ریز شوید؛ اما اینکه بخواهید دروغ بگویید یا دلایل اصلی آن را پنهان کنید، ممکن است به ضرر شما تمام شود.

برای ارسال فکس، تقویم آنلاین، تبدیل تاریخ و ... کافیست وارد سایت یار شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید.

  • fatemeh akbari
  • ۰
  • ۰

ویژگی های مدیر فناوری اطلاعات مانند بسیاری از متخصصان دیگر که از آن ها خواسته می شود تا ترکیبی از مهارتهای رهبری، تجاری و فناوری را برای پیشبرد کسب و کارهای دیجیتال داشته باشند، در حال تغییر است. معمولاً درک چالش های فناوری و داشتن افرادی در تیم برای رسیدگی به آنها برای یک مدیر تجاری قوی از یادگیری مهارت های غیر فنی مانند استراتژی و مدیریت برای یک مدیر فنی آسان تر است. دانستن اینکه شرکت های متخصص در هنگام استخدام مدیر IT به دنبال چه چیزهایی هستند، می تواند مفید باشد.

 در واقع با تجزیه و تحلیل می توان پی برد که کدام مهارت های مدیریت خدمات IT در آگهی های جذب و استخدام بیشترین متقاضی را داشته اند. امروزه بسیاری از مشاغل به سمت دیجیتال شدن در حال حرکت هستند. در نتیجه مدیران وظیفه دارند استراتژی ها و ابتکارات لازم را برای اجرای موفقیت آمیز تحولات دیجیتالی در سازمان هایشان فراهم کنند. ویژگی های مدیر فناوری اطلاعات (IT) ترکیبی از مهارت های مدیریتی، کسب و کاری و فناوری است. در ادامه مهارت های مورد نیاز برای یک مدیر IT تشریح می شود. استفاده از تقویم کاری مانند تقویم آنلاین و نرم افزار مدیریت کار و مدیریت کار آنلاین شما را در این زمینه یاری خواهد کرد.

۱. توانایی مدیریت پروژه

متخصصان مدیریت پروژه نقش مهمی در کمک به سازمان ها برای رسیدن به اهداف استراتژیک ایفا می کنند. یک مدیر فناوری اطلاعات با مهارت های مدیریت پروژه می تواند به تیم IT خود در برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر پروژه کمک کند.

۲. آشنایی با اصول Agile

برای بهبود مستمر چرخه های توسعه، مشاغل به طور فزاینده ای به سمت مدیریت پروژه Agile روی می آورند. یک مدیر IT که با Agile آشنا است می تواند به سازمان کمک کند تا هرچه بیشتر با مشتریان همکاری داشته و پروژه ای مناسب را برای تأمین نیازهای خود و همچنین تسریع در عملکرد و تحویل محصول ایجاد کند.

۳. مهارت بودجه بندی مدیر فناوری اطلاعات

توانایی بودجه بندی IT به شکل مناسب یکی از ویژگی های یک مدیر فناوری اطلاعات موفق است.

برای تبدیل تاریخ یا نرم افزار دبیرخانه و ... کافیست وارد سایت یار شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید.

  • fatemeh akbari
  • ۰
  • ۰

توجه کافی به مدیریت دانش و ایجاد یک پایگاه دانش منطبق با اصول مدیریت دانش می تواند نقش مهمی در جلب رضایت مشتریان داشته باشد. متاسفانه در فرایند مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، به مدیریت دانش توجه کافی نمی شود. این در حالی است که اجرای مناسب مدیریت اطلاعات می تواند کیفیت میز خدمات IT شما را ارتقا بخشیده، روابط بهتری بین تیم ها برقرار کند و در نهایت رضایت مشتری (CSAT) را افزایش دهد. اگر می خواهید در سازمان خود در زمینه به اشتراک گذاری دانش بهتر عمل کنید، به 10 نکته برای ارتقاء کیفی مقالات پایگاه دانش توجه کنید. استفاده از تقویم آنلاین یار، تقویم کاری و نرم افزار مدیریت کار برای مدیریت کار آنلاین نیز می تواند شما را در این امر یاری نماید.

توجه به داشته ها در تولید محتوای پایگاه دانش

بسیاری افراد از مدیریت دانش واهمه دارند چون تصور می کنند که باید همه چیز را از ابتدا آغاز کنند – اما واقعیت این است که دانش همیشه وجود دارد. بنابراین، همیشه به دنبال مسائل کوچک ولی پر اهمیت در اطراف خود باشید. به عنوان مثال، راهنمای میز خدمات، آموزش ها، یا بخش و نکات و راهنمایی های مستندات پروژه.

رعایت اصل سادگی

به عنوان مثال، برای تصمیم گیری در مورد تولید محتوای پایگاه دانش با ده نوع تیکت رایج تر آغاز کنید. مواردی که رفع آن ها هر روز از شما خواسته می شود چیست؟ مهم نیست که برای چه نوع سازمانی کار می کنید، همیشه از شما در مورد مشکلات شبکه و ایمیل سؤال می شود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که محتوا و مراحل لازم برای بازیابی این خدمات را در اختیار دارید.

استفاده از سوالات مشتری برای تولید محتوای پایگاه دانش

حالا که به مواردی که اغلب توسط مشتریان تیکت می شود پرداخته اید، وقت آن است که به درخواست های خدمات و سؤالات مشتریان بپردازید تا ارزش بیشتری برای پایگاه دانش خود ایجاد کنید. سعی کنید از کلمات خود مشتری برای مطرح کردن مجدد سوال و توضیح پاسخ استفاده کنید – اگر مقاله شما پر از اصطلاحات فنی و تخصصی باشد، تعاملی با مشتریان نخواهید داشت.

برای داشتن یک تقویم آنلاین، ارسال فکس اینترنتی، تبدیل تقویم و ... کافیست وارد سایت یار شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید.

  • fatemeh akbari
  • ۰
  • ۰

تصمیم به آشپز شدن، یک حرکت شغلی بسیار ارزشمند است، به خصوص اگر عاشق غذا باشید. فرصت های زیادی برای رشد شما در این حرفه و همچنین گواهینامه های زیادی برای شغل آشپزی وجود دارد. حتی اگر کمی روحیه کارآفرینی داشته باشید، فرصت های بالقوه زیادی برای راه اندازی یک رستوران شخصی خواهید داشت. اما قبل از همه ی این ها شما باید بتوانید به یک موقعیت شغلی مناسب در این زمینه دست پیدا کنید. فرقی نمی کند که تازه می خواهید وارد آشپزخانه شوید یا سال های زیادی در شغل آشپزی فعالیت داشته اید؛ شما باید شناختی دقیق از فرآیندهای استخدام و آنچه که در مسیر رسیدن به شغل مطلوبتان با آن مواجه خواهید شد، به دست آورید. برای کمک به شما ما مجموعه ای از اصلی ترین سوالاتی که در مصاحبه کاری شغل آشپز پرسیده خواهد شد را برای شما فراهم کرده ایم. اکثر این سوالات طوری طراحی شده اند که یک تصویر کلی از گذشته کاری، توانمندی ها و انگیزه های کاری تان را برای سرآشپز یا مدیر رستوران ترسیم نماید. رزومه ساز ها می تواند شما را در این امر یاری نماید.

1. خودتان را معرفی نمایید.

این سوال می تواند به صورت های دیگری هم چون بیشتر درباره خودتان صحبت کنید یا خودتان را چگونه معرفی می کنید؟ پرسیده شود. این سوال یکی از سوالات استاندارد و رایج در مصاحبه های کاری است؛ پس خیلی خوب است که جواب این سوال را جلوی آینه یا در حضور دوستان یا یک اعضای خانواده تان با صدای بلند تمرین کنید. این سوال صرفاً برای این نیست که مصاحبه کننده از شما شناخت بیشتری به دست آورد! در واقع نحوه پاسخ شما به این سوال مصاحبه کننده، نشان می دهد که تا چه حد از خودتان (به عنوان یک کاندید استخدام در زمینه آشپزی) شناخت دارید.

پس جوابی که می دهید باید به طور خیلی خلاصه یک بررسی اجمالی از گذشته کاری تان، دستاوردهایتان در آشپزخانه و توضیح این که چرا الان در آن مجموعه برای استخدام هستید، باشد. به عنوان مثال: من یک آشپز جوانِ متعهد و مشتاق هستم که آماده ی کار سخت و یادگیری هستم. من قبل از این در رستوران ها و آشپزخانه های کوچک کار می کردم، اما بعد از دیدن آگهی استخدام شما تصمیم گرفته ام یک پله بالاتر بروم و در این حرفه رشد کنم.اگر رزومه می نویسید می توانید از رزومه ساز ها استفاده نمایید.

2. چرا شغل قبلی خود را رها کردید.

خیلی دقت داشته باشید که منظور سوال این نیست که شما درباره شرکت و شغل قبلی تان صحبت کنید! شما باید از انگیزه های خود، نقاط مثبت و فرصت هایی که این شغل جدید پیش پای شما می گذارد، صحبت کنید. مثلاً می توانید این طور بگویید که: “من از کار قبلی خودم راضی بودم ولی بعد از دیدن این آگهی استخدام احساس می کنم که وقتشه تا وارد چالش جدید بشوم و من خیلی دوست دارم که در این مجموعه از بهترین های این شغل یاد بگیرم و خودم را رشد دهم.”

تذکر مهم: هر کاری که می کنید و هر جوابی که می دهید، خیلی مراقب باشید که بدگویی نکنید! به هیچ وجه، از شرکت، همکاران و مدیران قبلی خود بد نگویید! حتی اگر از آن ها نفرت دارید و حاضر نیستید که حتی یک ثانیه هم کنار آن ها باشید، بازهم نباید در مصاحبه کاری از آن ها بد بگویید و یا در فرم استخدام چیزی بنویسید.

3. نقاط ضعف شما چیست؟

بسیاری از کارفرمایان علاقه کمی نسبت به پرسیدن نقاط قوت کارجویان دارند؛ بالعکس خیلی تمایل دارند تا بر روی نقاط ضعف کارجویان تمرکز کنند و در این رابطه از آن ها سوال کنند. این دسته از سوالات، اطلاعات زیادی –از شما- به کارفرمای آینده تان می دهد. با این همه، پاسخ مناسب به این سوالِ زیرکانه، می تواند امتیاز زیادی برای شما داشته باشد. بنابر این شما باید یک جواب خیلی خوب برای این سوال آماده کنید.

برخی متخصصین معتقدند که باید نقاط ضعف خود را کمرنگ و کم اهمیت جلوه دهید ولی بیان نقاط ضعف به خودیِ خود، می تواند اثر مثبتی داشته باشد. فقط از کلیشه پرهیز کنید! اینکه بگویید من بیش از حد کار می کنم و وقت زیادی را صرف کارم می کنم، هیچکس را فریب نخواهد داد! به جایش می توانید از این جواب استفاده کنید: “استاندارد ها و معیارهای کاری من خیلی بالا هستند و این گاهی باعث نا امیدی و اذیت شدن افرادی می شود که با من کار می کنند ولی این میزان تعهد و فداکاری را ندارند.”

برای ارسال فکس از طریق اینترنت، نرم افزار دبیرخانه ساده، تبدیل تاریخ شمسی به میلادی با jdf و ... کافیست وارد سایت یار شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب از یار کافیست اینجا کلیک کنید.

  • fatemeh akbari
  • ۰
  • ۰

تست هوش کمک می کند تا هوش و میزان تمرکز خود بر مهارت ها و ویژگی های متنوع تان شامل مهارت هایی مانند مهارت های کلامی، درک مسایل ریاضی، مهارت های دیداری، حافظه کوتاه مدت، تشخیص الگوها، تفکر تحلیلی، تجسم سه بعدی را اندازه گیری کنید. شرکت در هر آزمون هوفرمش فرصت ها و فواید زیادی برای افراد در سنین مختلف دارد که ما در این مقاله می خواهیم به 10 مورد از آن ها اشاره کنیم: لازم به ذکر است مقالات مربوط به رزومه کاری، فرم استخدام، رزومه ساز و آگهی استخدام را می توانید در وبلاگ یار مطالعه نمایید.

1. نمره هوش، طرز تفکر شما را مشخص می کند.

نمره هوش، معلوم می کند که شما با توجه به ظرفیت های عمومی انسان، چگونه به یک مسئله مشخص فکر می کنید. البته نمره هوش شما را محدود نمی سازد اما به شما این دید را می دهد که در مقایسه با دیگران چگونه مسئله ای مشخص را حل می کنید. در ضمن یک اطلاعات کلی از قدرت تمرکز و تفکر شما در شرایط بحرانی ارایه می دهد.

2. نقاط ضعف و قوت شناختی شما را شناسایی می کند.

اکثر تست ها تخمین می زنند که فرد آزمون دهنده، در چه نقاطی بهتر است و در چه نقاطی دچار مشکل است. شما ممکن است در برخی مهارت ها نمره بالایی دریافت کرده و در مدل های دیگر سوالات نمرات پایین تری به دست بیاورید. شناخت این نقاط قوت و ضعف به شما کمک می کند تا برای بهبود و رشد توانایی های خود، تمرکزتان را بر روی بخش هایی که مهم تر هستند، بگذارید. به عنوان مثال آزمون هوش BMI گزارشی در 5 دسته بندی مختلف به شما ارایه می دهد. این دسته بندی ها شامل: ادراک تصویری، استدلال انتزاعی، شناخت الگو ها، تجسم سه بعدی و تفکر تحلیلی است.

3. تست هوش کمک می کند که مسیر تحصیلی و شغلی درستی انتخاب کنید.

یکی از کاربردهای اصلی تست هوش شناسایی توانایی ها و استعداد تحصیلی کودکان است. برخی از مشاورین و والدین بر اساس همین نتایج مسیر تحصیلی و آموزشی دانش آموزان و کودکان خود را تعیین می کنند. تحقیقات نشان داده است که نتایج آزمون های هوش، نشان خواهد داد که افراد در چه حرفه و زمینه ای رشد خواهند کرد و در چه زمینه هایی توانایی و استعداد ندارد.

برای تبدیل تاریخ تولد به میلادی، تبدیل تاریخ، نرم افزار فکس و ... کافیست وارد سایت یار شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب اینجا کلیک کنید.

  • fatemeh akbari
  • ۰
  • ۰

سیستم بازنشستگی در کشورهای مختلف متفاوت است و به همین دلیل زندگی سالمندان در هر کشوری تفاوت زیادی با دیگر کشورها دارد. از این رو روزنامه گاردین مقاله ای در مورد برترین سیستم های بازنشستگی در دنیا تهیه و در آن برترین کشورهای دنیا را برای بازنشسته شدن معرفی کرده است. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز ، در تهیه این مقاله سه فاکتوراصلی مدنظر قرار گرفته است: نخستین مسئله، وضعیت سلامت روانی سالمندان است بر مبنای سهم افراد بیش از ۵۰ سالی که حس می کنند زندگی آنها در مقایسه با ۳۵ تا ۴۹سالگی معنای متفاوت و بهتری پیدا کرده است؛ دومین مسئله مدنظر در این مطالعه نرخ فقر در دوره سالمندی بر مبنای سهم افراد بالای ۶۰ سال است که درآمدی کمتر از نصف متوسط دستمزد شاغلان دریافت می کنند. سومین فاکتور هم روابط اجتماعی سالمندان است بر مبنای سهم افراد بالای ۵۰ سالی که اعلام می کنند خانواده یا دوستانی دارند که در مواقع سختی می توانند از حمایت های آنها برخوردار شوند. این فاکتور در تامین امنیت روانی در سالمندان از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا زندگی را برای این قشر بهتر و آسان تر می کند. در این مطالعه هر سه شاخص برای کشورهای مختلف محاسبه می شود و برآیند این سه، معیاری را ایجاد می کند که وضعیت کشورها را برای زندگی سالمندان نشان می دهد. این رده بندی برمبنای اطلاعات سال ۲۰۱۵ میلادی تهیه شد و نشان داد کدام کشورها بهترین خدمات را به سالمندان ارائه می دهند.

استرالیا

طبق مطالعات انجام شده، استرالیا بهترین سیستم بازنشستگی دنیا را دارد. البته این جایگاه بعد از اجرای سیاست های اصلاحاتی در کشور استرالیا در سال های اخیر ایجاد شد. استرالیا با هدف جذب حداکثر افراد برای زندگی در این کشور، سیستم های حمایتی زیادی ایجاد کرد که حمایت از سالمندان هم بخشی از آن است. در سال ۲۰۱۵ میلادی ارزش سیستم رفاهی در کشور استرالیا برابر با ۱۵۰میلیارد دلار بود، ولی ضعف زیادی در خدمات رسانی در این سیستم وجود داشت که سبب شد دولت طرح اصلاحات سیستم تامین اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهد. مطالعات نشان می دهد حمایت های زیاد دولت در قالب نظام بازنشستگی از سالمندان در این کشور سبب شده است تا افراد در این کشور عمری طولانی تر و تا سال های پایانی عمر خود سطح سلامت بالاتری داشته باشند. این سلامت هم می تواند بهتر بودن وضعیت جسمی و هم بهتر بودن شرایط روانی را شامل شود که برای داشتن یک زندگی سالم ضروری است.

آلمان

آلمان یکی از برترین سیستم های بازنشستگی را در دنیا دارد و افراد در تمام سال های کاری خود حق بیمه و هزینه های درمانی را پرداخت می کنند و حتی مبلغی از دستمزد آنها بابت بیمه های بیکاری هم کسر می شود. در سال گذشته 15/5 درصد از درآمد ماهانه افراد در کشور آلمان برای هزینه های بهداشتی، 3 درصد برای بیمه های اشتغال و پرستاری که برای افراد بدون فرزند این سهم به 1/95 درصد تقلیل پیدا می کند و 18/9 درصد برای بیمه های بازنشستگی پرداخت و این سهم ها بین کارمند و کارفرما تقسیم می شد و سهمی را کارفرما و بخشی را کارمند پرداخت می کردند درنتیجه افراد سالمندی که در این کشور زندگی و کار کرده اند از سال های اولیه کاری خود برای پیری و تامین نیازهای این دوره برنامه ریزی کرده اند و می توانند علاوه بر مستمری های ماهانه و بیمه های درمانی، در مورد نسخه های پزشکی و دارو و حتی عینک هم تحت پوشش بیمه های بازنشستگی در این کشور قرار بگیرند.

ژاپن

ژاپن یکی از پیرترین کشورهای آسیایی است و از هر چهار نفر ساکن این کشور، یک نفر بالای ۶۵ سال را دارد. انتظار می رود تا سال ۲۰۲۵ میلادی از هر سه نفر ساکن ژاپن یک نفر بالای ۶۵ سال داشته باشند. ژاپن رکورد بالاترین سن مرگ را دارد و این یکی از افتخارات دولت ژاپن است که با کمک حمایت های مالی و بهداشتی توانسته طول عمر مردم را افزایش دهد ولی این افزایش طول عمر هزینه هایی را هم برای دولت به همراه داشته است، زیرا برای دوره طولانی تری باید دستمزدهای بازنشستگی پرداخت شود.

برای داشتن یک تقویم آنلاین، تبدیل تاریخ یا کسب اطلاعات در خصوص سامانه الکترونیکی دبیرخانه و گردش مکاتبات کافیست وارد سایت یار شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید.

  • fatemeh akbari
  • ۰
  • ۰

در کشور ما ایران از زمانی که حسابداری به عنوان یک علم کاربردی برای تمام کسب و کارها شناخته شد مدت زیادی نمی گذرد. در واقع سالها گذشت تا توانستیم ببینیم که به مرور کسب و کارهای بسیار کوچک و حتی مغازه دارها نیز به فکر استفاده از خدمات حسابداری افتاده اند و از تاثیر این خدمات در کسب و کار خود آگاهی پیدا کرده اند. اما این پیشرفت متوقف نشده و اکنون شاهد این هستیم که حسابداری در کسب و کارهای مختلف به عنوان امری تخصصی شناخته می شود و در کسب و کارهای بزرگ حتی یک تیم بزرگ حسابداری وجود دارد که هر کدام بخشی از فرآیندها و امور مالی را پیگیری می کنند. برای مثال یک حسابداری امور مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان رسیدگی می کند و دیگری حسابداری مالیاتی (حسابداری امور مالیاتی) را پیگیری می نماید. همچنین در شرکت های حسابداری نیز خدمات حسابداری به صورت تخصصی ارائه می شود و بسیاری از واحد تخصصی از این خدمات بهره می برند. ما در این مقاله قصد داریم به یکی از موضوعات و زیرشاخه های بسیار مهم حسابداری یعنی حسابداری مالیاتی بپردازیم. تا پایان این مقاله هر آنچه باید در مورد حسابداری مالیاتی (Tax Accounting) بدانید را بازگو می کنیم.

حسابداری مالیاتی چیست و چرا اهمیت دارد؟

حسابداری مالیاتی که معادل انگلیسی آن Tax Accounting است به عنوان یکی از روش های حسابداری شناخته می شود که در آن حسابدار به جای رسیدگی به صورت های مالی مختلف تنها روی مبحث مالیات و حسابداری امور مالیاتی تمرکز می کند. جالب اینجاست که این تخصص به عنوان یک تخصص رسمی شناخته می شود و حتی قوانین واضحی در مورد آن ها وجود دارد که کسب و کارها باید حتما این موارد را رعایت کنند. در میان این مقاله پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید با انواع مختلف مالیات آشنا شوید مقاله انواع مالیات را از دست ندهید. در این مقاله به توضیحات مفید و جذابی در رابطه با انواع مختلف مالیات پرداخته ایم.

چه چیزی باعث شده حسابداری مالیاتی به عنوان یک تخصص شناخته شود؟

پاسخ کوتاه: اهمیت امور مالیاتی

پاسخ کامل: امور مالیاتی همواره از مهمترین بخش های امور مالی هر کسب و کار محسوب می شود و علت آن حساسیت این موضوع است. رسیدگی درست و تخصصی به موضوع امور مالیاتی هر کسب و کار می تواند از متضرر شدن یک کسب و کار جلوگیری کند و سهل انگاری در این موضوع می تواند خسارات زیان باری بر شرکت وارد نماید. به همین دلیل در بسیاری از شرکت ها اعم از شرکت هایی با سایز بزرگ و حتی شرکت های سایز متوسط نیز از افراد و حتی تیم های تخصصی در زمینه مالیات بهره گرفته می شود.

برای داشتن یک تقویم آنلاین، تبدیل تاریخ یا کسب اطلاعات در خصوص نرم افزار دبیرخانه و ... کافیست وارد سایت یار شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید. 

  • fatemeh akbari
  • ۰
  • ۰

1- تعریف قرارداد کار

در این مقاله می خوانیم که قرارداد کارعبارت است از قراردادی کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق‌السعی کاری رابرای مدت موقت یا مدت غیرموقت برای کارفرما انجام می‌دهد. در کارهایی که طبیعت آنها جنبه مستمر دارد درصورتی که مدتی درقرارداد ذکرنشود، قرارداد دائمی تلقی می‌شود، شروط مذکوردر قرارداد کار و یا تغییرات بعدی آن در صورتی نافذ خواهد بود که برای کارگر مزایایی کمتر از امتیازات مقرر درقانون کار منظور ننماید.

2- ویژگی‌های قرارداد کار

برای صحت قرارداد کار در زمان انعقادقرارداد رعایت شرایط ذیل الزامی است:

مشروعیت مورد قرارداد

معین بودن موضوع قرارداد

عدم ممنوعیت قانونی و شرعی طرفین در تصرف اموال یا انجام کار مورد نظر

لازم به ذکراست اصل بر صحت کلیه قراردادهای کار است مگر آنکه بطلان آنها در مراجع ذیصلاح به اثبات رسد. قرارداد کار علاوه بر مشخصات دقیق طرفین باید حاوی موارد ذیل باشد:

نوع کار یا حرفه یا وظیفه ای که کارگر باید به آن اشتغال یابد

حقوق یا مزد مبنا و لواحق آن

ساعات کار، تعطیلات و مرخصی ها

محل انجام کار

تاریخ انعقاد قرارداد کار

مدت قرارداد، چنانچه کاربرای مدت معین باشد

موارد دیگری که عرف و عادت شغل یا محل ایجاب نماید

در مواردی که قرارداد کتبی باشد قرارداد در 4 نسخه تنظیم می‌گردد که یک نسخه از آن به اداره کار محل و یک نسخه نزد کارگر و یک نسخه نزد کارفرما و نسخه دیگر در اختیار شورای اسلامی کار و درکارگاههائیکه فاقد شورا هستند در اختیار نماینده کارگر قرار می‌گیرد.

3- دوره آزمایشی

طرفین با توافق یکدیگر می‌توانند مدتی را به نام دوره آزمایشی کار تعیین نمایند. در خلال این دوره هر یک از طرفین حق دارد بدون اخطار قبلی و بی آنکه الزام به پرداخت خسارت داشته باشد، رابطه کار را قطع نماید. درصورتی که قطع رابطه کار از طرف کارفرما باشد وی ملزم به پرداخت حقوق تمام دوره آزمایشی خواهد بود و چنانچه کارگر رابطه کار را قطع نماید کارگر فقط مستحق دریافت حقوق مدت انجام کار خواهدبود.مدت دوره آزمایشی باید در قرارداد کار مشخص شود. حداکثر این مدت برای کارگران ساده و نیمه ماهر یک ماه و برای کارگران ماهر و دارای تخصص سطح بالاسه ماه می‌باشد.

برای کسب اطلاعات در خصوص تاریخ فردا و ... کافیست وارد سایت یار شوید.

 برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید.

  • fatemeh akbari