حسابداری مدیریت:
تهیه گزارشاتی در رفع نیازهای اطلاعاتی مدیران سطوح مختلف یک سازمان و چرخه مربوط به ارائه این گزارشات در حوزه حسابداری مدیریت تعریف می شود.از این منظر هدف تهیه این گزارشات رفع نیازهای اطلاعاتی درون سازمانی است و حسابداری مدیریت مرجعی را برای تصمیم گیری مدیران یک سازمان فراهم می نماید؛ همچنین پیامدهای مالی در یک تصمیم گیری را تجزیه و تحلیل کرده و نتایج حاصل از آن را آشکار می سازد.
گزارشات حسابداری مدیریت و همچنین فرآیند تهیه آن از اصول و قواعد خاصی پیروی نمی کند و بسته به شرایط، نیازها و دسترسی ها تعیین می گردد. در حقیقت دو فرق عمده حسابداری مدیریت و حسابداری مالی ذینفعان گزارشات (درون سازمانی و برون سازمانی ) و مبنای تهیه آن گزارشات ( شرایط و یا اصول پذیرفته شده حسابداری ) می باشد.
یکی از مهمترین زیر مجموعه های حسابداری مدیریت که شمول بیشتری نیز دارد حسابداری بهای تمام شده است. حسابداری بهای تمام شده، همانطور که از نامش پیداست وظیفه محاسبه بهای تمام شده محصولات و خدمات را در مؤسسات خدماتی و تولیدی بر عهده دارد.علاوه بر این پیش بینی اقلام بهای تمام شده و کنترل و تجزیه و تحلیل این اقلام در حوزه حسابداری بهای تمام شده است که توسط بعضی صاحب نظران و فعالان رشته حسابداری حسابداری صنعتی یا حسابداری هزینه یابی نامیده می شود.
تقویم آنلاین یار بهترین تقویم ایرانی
برای کسب اطلاعات در خصوص دبیرخانه آنلاین یا تاریخ امروز به شمسی تنها کافیست وارد این سامانه تقویمی شوید.